Wyjazd do Lanskroun. 51 Lanskrounska Kopa

W drugi weekend września już tradycyjnie odbyła się kolejna impreza turystyczna w naszym partnerskim czeskim mieście. Oczywiście nie mogło tam zabraknąć uczestników z Towarzystwa Miasta Partnerskich Dzierżoniowa. Wyjazd na Lanškrounską Kopę rozpoczął się już w piątek 13 września b.r. Po przyjeździe odbyła się kolacja w formie grilla, po której zakwaterowaliśmy się w pensjonacie i już można było pójść na lanškrounski Rynek i uczestniczyć w koncertach.
W następnym dniu, w sobotę, po śniadaniu uczestniczyliśmy w inauguracji imprezy turystycznej i w rajdzie pieszym na 10 km. Około godz. 16 odbyło się rozdanie pamiątkowych medali i dyplomów. Wieczorem uczestniczyliśmy w imprezach towarzyszących, w tym koncertach, grillu i pokazie sztucznych ogni na Rynku w Lanškroun. 51. Lanškrounska Kopa była okazją do spotkania z mieszkańcami tego miasta oraz delegacją Serocka - partnerskiego miasta zarówno Dzierżoniowa, jak i Lanškroun.
W niedzielę 15 września pożegnaliśmy Lanškroun, a w drodze powrotnej do Dzierżoniowa zwiedziliśmy zamek i miasto Rychnov nad Kneznou.
Wyjazd został dofinansowany w ramach projektu Unii Europejskiej "Polsko-Czeskie owoce współpracy".